Spreker(s): Mathijs Koper, Khalid Maliki en Annette van Soest Datum: 18-01-2019
Je hebt een innovatief product. Maar nu moet je het nog aan de man brengen. Hoe krijg je een voet aan de grond in de markt? Of je bent al een tijdje bezig, maar wil doorgroeien. Hoe pak je dat dan aan? In deze Impact Podcast hoor je onmisbare tips en inspirerende verhalen van en voor startende ondernemers. In deze derde aflevering bespreken we hoe je toegang krijgt tot de markt. Hoe vind je de juiste klanten?
Vooral startups met maatschappelijke impact richten zich al snel op overheden ngo's en andere grote organisaties. Hoe ga je als jong bedrijf om met deze bureaucratische organisaties? Een deskundige en een jonge ondernemer geven je de beste tips.
De eerste spreker is Mathijs Koper, mede-oprichter en directeur van Outside Inc en een van de drijvende krachten achter startup accelerator World Startup Factory. Mathijs weet als geen ander hoe je een bestaande organisatie in beweging krijgt. Wat zijn de grootste uitdagingen voor (impact) startups op het gebied van klantenbinding? Mathijs vertelt hoe je het beste met die uitdagingen om kunt gaan en hoe hij zelf startups aan grote bestaande organisaties verbindt.
Daarnaast zit ook Khalid Maliki aan tafel. Khalid is medeoprichter van Tykn, een inspirerende startup die blockchain gebruikt om onverwoestbare identiteiten op te bouwen. Als er een crisis uitbreekt, zoals een gewapend conflict of een natuurramp, zorgt Tykn ervoor dat identiteitsbewijzen niet verloren gaan en altijd verifieerbaar zijn. Khalid vertelt uit vanuit zijn eigen ervaring hoe je als bedrijf met maatschappelijke impact je product aan de man kunt brengen. Waar liepen zij zelf tegenaan en welke lessen zijn inmiddels geleerd als het gaat om het toegang krijgen tot de markt?
Annette van Soest is presentator en journalist